7 października 2022

Cztery zasady zdrowego odchudzania

W społeczeństwie wciąż funkcjonuje błędne twierdzenie, według którego słowo „odchudzanie” jest synonimem głodzenia się. W praktyce okazuje się, że to przekonanie nie ma nic wspólnego z realiami. Chcesz zgubić zbędne kilogramy? Zatem zadbaj o właściwie zbilansowane posiłki. Kilka prostych kroków pozwoli Ci zredukować tkankę tłuszczową i jednocześnie poprawić ogólną wydolność organizmu. Po pierwsze – zadbaj o odpowiednie nawodnienie. Optymalną dawką będą 2 litry wody (wody, nie soków, kawy czy herbaty) na dobę. Po drugie – węglowodany. Nie jest prawdą, że w trakcie odchudzania należy z nich całkowicie zrezygnować. Węglowodany są dla nas naturalnym „paliwem”, zaopatrującym organizm w energię. Po trzecie – białko. Każdej diecie powinna towarzyszyć wzmożona aktywność fizyczna, a białko jest niezbędne do regeneracji mięśni po treningu. Po czwarte – tłuszcze. Nie możesz z nich całkowicie zrezygnować. Tłuszcze są bowiem źródłem wielu cennych witamin, których potrzebujemy każdego dnia. Mają też wpływ na regulację metabolizmu.